Skovbrug

Skovgruppen er et netværk for medlemmer af Danske Torpare som ejer større eller mindre skovstykker eller lignende, eller som har interesse for skovdrift/skovdyrkning, naturforvaltning osv.

Deler viden og erfaringer

Formålet med gruppen er at skabe et dialogrum for medlemmerne, hvor vi kan bruge hinanden med henblik på:

• erfaringsudveksling
  • videnformidling
  • temamøder om skovpasning, drift af skov
  • samspil med svenske skovmyndigheder
  • at dele erfaringer fra svenske skovaktører, entreprenører mv.
  • at kunne bistå nuværende og kommende skovejere i forbindelse med ejendomshandler med henblik på gennemgang af skovplaner etc.

Skovgruppen har en styregruppe, bestående af:

Lars Holm Rasmussen
Nils Ole Koefoed
Vagn Søborg Larsen
Jesper Søndergaard
m.fl.

Læs artikler om skovbrug

Her er 2 artikler fra torpare-bladet, hvor du får en introduktion til skovbrug i Sverige samt en torpare-fortælling fra en skovbruger/jæger/andelshaver i skovsbrugskoncern.

Bliv medlem af netværket for skovbrug

For at blive medlem af netværket skal du logge ind på din medlemsprofil på Danske Torpares hjemmeside og opdatere dine medlemsoplysninger: Under ”Min profil” i øverste venstre hjørne vælger du ”Medlemskaber”, efterfulgt af ”Køb medlemskab” (og nej – det koster ikke ekstra, når du allerede er medlem af Danske Torpare). Endelig vælger du ”Netværk Skov”, sætter hak i de to bokse og klikker på “Fortsæt”. Så er du medlem!

Klik her for at ændre dine medlemsoplysninger