fbpx
Наши партнеры

Hyppige spørgsmål og svar til sekretariatet

Udgivet den 05.02.2019, senest opdateret 23.06.2022

Hvad gør man, når man ikke har modtaget medlemsbladet, ikke kan logge på hjemmesidens medlemsfordele eller man har mistet sit medlemskort?
Find svaret her.

FAQ -Hyppige spørgsmål til sekretariatet

Hvornår har sekretariatet åbent?

Sekretariatet har åbent for personlige og telefoniske henvendelser mandag til og med torsdag, mellem kl. 09:00 og kl. 15:00, onsdage endda indtil kl. 18:00. Telefonerne har lukket mellem kl. 12:00 og 12:30.

Personlig henvendelse kan ske på foreningens adresse: Industriparken 4, 2750 Ballerup. Man kan også ringe på telefonnummer +45 39 29 52 82, og der er mulighed for at sende mail døgnet rundt til mail@torpare.dk.

Jeg har tilmeldt mig som medlem. Hvad sker der nu?

Välkommen! Vi glæder os til at hjælpe dig.

Dit medlemskort er på vej til dig i en velkomstpakke, der bliver afleveret til dit nærmeste GLS-pakkeshop. Du modtager en mail og sms med oplysninger om afhentningsstedet. Husk at hente din velkomstpakke indenfor 10 dage.

Sekretariatet sender dig også en mail til den adresse, du har oplyst, hvor dit medlemsnummer fremgår. Ved hjælp af medlemsnummeret kan du fra den dag, du meldte dig ind, tilgå medlemsfordelene gennem vores hjemmeside.

Hvordan logger jeg ind?

For at se alle dine fordele, ændre eller tilføje din adresse eller tilmelde dig en aktivitet, skal du logge på din medlemsprofil gennem vores hjemmeside www.torpare.dk.

I højre, øverste hjørne skal du klikke på ’’LOG IND’’. Du taster dit medlemsnummer eller din korrekte email-adresse som brugernavn, samt den adgangskode, du har valgt.

Kan du ikke logge ind?

Så kan det kan være, du ikke er oprettet endnu. I så fald skal du klikke på ”opret profil” under ‘log ind’, og følge anvisningerne på skærmen. Tjek også, at du anvender det korrekte medlemsnummer og/eller emailadresse for at logge ind. Hvis du har brugt det korrekte medlemsnummer / den korrekte email adresse, som du har angivet i forbindelse med din indmeldelse, men har glemt adgangskoden, skal du klikke på ‘glemt adgangskode’ og følge anvisningerne på skærmen. Herefter vil du modtage et link til at oprette en ny adgangskode på den mailadresse, du er oprettet med.

Er du nyoprettet medlem kan det tage op til 24 timer før du kan få adgang til hjemmesiden.

Hvis du stadig ikke kan logge ind eller ikke modtager en mail med link til at oprette en ny adgangskode, er det sandsynligvis fordi du er registreret med en anden emailadresse. I disse tilfælde må du ringe til Danske Torpare på 39 29 52 82 eller skrive til mail@torpare.dk for at få hjælp.

Hvad gør jeg hvis jeg ikke kan logge ind?

Det kan være, du ikke er oprettet endnu. I så fald skal du klikke på ”opret profil” under ‘log ind’, og følge anvisningerne på skærmen. Tjek også, at du anvender det korrekte medlemsnummer og/eller emailadresse for at logge ind. Hvis du har brugt den korrekte email adresse, men har glemt adgangskoden, skal du klikke på ‘glemt adgangskode’ og følge anvisningerne på skærmen. Der vil sendes en mail til den email adresse, du er oprettet med, hvori der findes et link til at oprette en ny adgangskode.

Er du nyoprettet medlem kan det tage op til 24 timer før du kan få adgang til hjemmesiden.

Hvis du stadig ikke kan logge ind eller ikke modtager en mail med link til at oprette en ny adgangskode, er det sandsynligvis fordi du er registreret med en anden emailadresse. I disse tilfælde må du ringe til Danske Torpare på 39 29 52 82 eller skrive til mail@torpare.dk for at få hjælp.

Medlemsbladet er ikke kommet. Hvad gør jeg?

Kontrollér gennem din medlemsprofil på vores hjemmeside, om din adresse er korrekt.
Kontakt sekretariatet indenfor åbningstiderne eller skriv til os på mail@torpare.dk så vi kan sende dig medlemsbladet.

Jeg har mistet mit medlemskort. Hvad gør jeg?

Kontakt sekretariatet indenfor åbningstiderne, så kan vi bestille et erstatningskort til dig. Bemærk, at der kun udstedes 1 erstatningskort per år (per medlemsnummer. Et erstatningskort koster DKK 100,- i ekspeditionsgebyr. Hvis du har brug for at fremvise kortet, og har du endnu ikke modtaget det nye, kan vi udstede en bekræftelse af dit medlemskab hos Danske Torpare til den virksomhed eller myndighed, det drejer sig om.

Jeg har brug for konkret rådgivning, vedrørende mit hus i Sverige.

Skriv dit spørgsmål sammen med dit medlemsnummer i en mail til mail@torpare.dk.

Vi videreformidler dit spørgsmål til den rådgiver, der bedst kan hjælpe dig.

Vi har rådgivere, der kan hjælpe med husets teknik, maling, juridiske spørgsmål, skat og mange flere emner.

Drejer dit spørgsmål sig om et juridisk spørgsmål vedr. dit hus, skal du oplyse både dit medlemsnummer og matrikelnummeret (fastighetsbeteckningen). F.eks.. (Fiktivt) Torp 2:4.

Hvor kan jeg se, hvilke fordele og rabatter, jeg har som medlem?

På vores hjemmeside kan du under ”medlemsfordele” se de forskellige rabataftaler, vi har indgået og som du og din husstand har adgang til. Bemærk, at du skal være logget ind for at se alle fordele.

Nye aftaler bliver også lagt på hjemmesiden, og vi sørger for, at du løbende bliver orienteret om nye aftaler eller fordele, gennem vores nyhedsbrev og medlemsbladet TORPARE.

Der er et arrangement, jeg gerne vil tilmeldes. Hvordan gør jeg?

Gå til hjemmesiden www.torpare.dk, find ’aktiviteter’ og vælg den aktivitet, du gerne vil tilmeldes. Klik på ’’tilmeld’’ og følg anvisningerne på skærmen. Hvis du skal have en ledsager med, kan du også tilmelde vedkommende her samtidig med din egen tilmelding.

Hvordan tilmelder jeg en ledsager efter jeg oprindeligt har tilmeldt mig en aktivitet?

Kontakt sekretariatet og oplys dit medlemsnummer samt det arrangement, I gerne vil deltage i. Hvis arrangementet kræver betaling, vil du blive opkrævet beløbet for din ledsager. Det kan betales gennem MobilePay eller dankort. Du kan finde fakturaen under din medlemsprofil, under ’Mine fakturaer’, når du logger på gennem hjemmesiden.

Min betaling blev afbrudt, mens jeg tilmeldte mig et arrangement.

Det kan ske, at betalingen endnu ikke blev gennemført, mens du tilmeldte dig et arrangement. I så fald er der stor sandsynlighed for, at du er blevet tilmeldt men endnu ikke har betalt.
Kontakt venligst sekretariatet, for at få udstedt en ny faktura, som du kan betale.

Du kan tilgå din faktura under ‘mine fakturaer’ under ‘min profil’ gennem vores hjemmeside. Du kan betale med dankort, VISA eller MobilePay.

Jeg har modtaget et girokort. Hvordan betaler jeg?

Dit medlemskab er et årligt medlemskab for dig og din familie, hele året fra 1. november til og med den 31. oktober. Med oktober-medlemsbladet sender vi dig et girokort, hvormed du kan forny dit medlemskab.

Når du betaler gennem indbetalingskortet (girokortet), skal du være opmærksom på betalingslinjen. Den starter med +75. Det er også muligt at tilmelde din årlige kontingentbetaling til BetalingsService.

Kontingentbeløb: 570 kr.
PBS nr.: 03088685
Debitor-gruppe nr.: 00001
Kundenr/medlemsnr.: 0000000000XXXXX

Har du et 5-cifret medlemsnummer eller kortere, skal du sætte nuller foran, indtil der er i alt 15 tal.

 

Hvor kan jeg se om jeg har ubetalte faktura?

Log på din medlemsprofil gennem vores hjemmeside www.torpare.dk  , i øverste højre hjørne ved at klikke på ’’Log ind’’.

Fyld dit medlemsnummer eller din emailadresse ud som brugernavn, herefter dit password og klik ’log ind’. Så skal du klikke på ’min profil’.

Under ’min profil’ finder du dine ordre, dine kontaktdetaljer, adresser og dine udestående fakturaer, hvis der er nogle. De udestående fakturaer kan betales gennem MobilePay eller dankort.

Hvad er MobilePay nummeret?

Vores MobilePay nummer er: 66169.

Hvor kan jeg ændre mine kontaktdetaljer, såsom min adresse, e-mail m.v.?

Log på din medlemsprofil/konto gennem vores hjemmeside www.torpare.dk  , i øverste højre hjørne ved at klikke på ’’Log ind’’. Fyld dit medlemsnummer eller din emailadresse ud som brugernavn, herefter dit password og klik ’log ind’.

Så skal du klikke på ’min profil’. Under ’min profil’ finder du dine ordre, dine kontaktdetaljer, adresser m.m. Klik på det emne, du gerne vil redigere, for eksempel ’’adresser’’. Klik på ’’Rediger’’, indtast dine nye detaljer og klik ’’gem’’.

 

Jeg er flyttet (i Danmark). Hvem i Sverige skal vide besked?

Hvis du ændrer adresse i Danmark, skal du også oplyse skatteverket i Sverige din nye adresse (pr. brev). Sekretariatet vil gerne være behjælpelig med ændringen hos Skatteverket.

Derudover bør der meldes flytning til el-selskab, affalds-selskab, tele-selskab samt evt. andre aktører man modtager opkrævninger fra til adressen i Danmark.

Se også denne artikel med gode råd angående adresseskift

Husk også at opdatere din nye adresse hos Danske Torpare, så du kan blive ved med at modtage bladet og post fra foreningen. Log ind på www.torpare.dk og klik på ”Min konto” eller det lille ikon med en person i højre hjørne. Det fører dig til menuvalget ”Min profil”. Her kan du angive din nye adresse ved at klikke på ”Rediger”, rette din nye adresse og klikke “Gem”.

Hvis det giver anledning til problemer, kan du ringe til Danske Torpare på 39 29 52 82 eller skrive til mail@torpare.dk og oplyse den nye adresse til os.

Hvordan tilføjer jeg min svenske adresse til min profil?

Log på din medlemsprofil/konto gennem vores hjemmeside www.torpare.dk  , i øverste højre hjørne ved at klikke på ’’Log ind’’. Fyld dit medlemsnummer eller din emailadresse ud som brugernavn, herefter dit password og klik ’log ind’.

Så skal du klikke på ’min profil’. Under ’min profil’ finder du dine adresser m.m. Under ’Svensk adresse’’ kan du redigere ved at klikke på ’’rediger’’ eller ’’ret adresse’’. Indtast dine detaljer og klik ’’gem’’.

Hvordan tilmelder jeg mig et netværk?

Log på din medlemsprofil/konto gennem vores hjemmeside www.torpare.dk  , i øverste højre hjørne ved at klikke på ’’Log ind’’. Fyld dit medlemsnummer eller din emailadresse ud som brugernavn, herefter dit password og klik ’log ind’.

Så skal du klikke på ’min profil’. Under ’min profil’ finder du dine adresser m.m. Under ’øvrige oplysninger’ kan du sætte flueben i de felter, forud for det netværk du gerne vil tilmeldes.
Du kan kontrollere om du er blevet tilmeldt netværket, ved at klikke på ’medlemskaber’ i venstre menuen (under ’min profil’), herefter på ’mine medlemskaber’.

Hvordan tilmelder jeg mig nyhedsbrevet?

Du kan tilmelde dig vores nyhedsbrev ved at klikke her og udfylde navn og email adresse. 
Du får tilsendt vores nyheder direkte til din inboks. Du behøver ikke være medlem, for at modtage vores nyhedsbrev. Nyhedsbrevet indholder relevante nyheder og tips for foreningens medlemmer og andre interesserede.

Hvordan framelder jeg mig nyhedsbrevet?

Du kan til enhver tid frabede dig at modtage vores nyhedsbrev. Åbn nyhedsbrevet og scroll helt ned til bunden for at klikke på ”Afmeld nyhedsbrev”.

Følg anvisningerne på skærmen.

Kender I en håndværker, I vil anbefale? Tømrer, VVS, brøndborer....

Gennem vores ’håndværkerportal’ kan du få anbefalinger og erfaringer fra andre torpare, der har brugt håndværkere i netop deres hus. Danske Torpare anbefaler ikke selv nogen, men vores mange medlemmer er gode til at dele deres erfaringer til glæde for andre. Du kan også selv anbefale en håndværker i håndværkerportalen. Log på for at få adgang til ’håndværkerportalen’.

Hvordan sætter jeg min renovation på pause?

Der er forskellige regler for afhentning af affald og tømning af septiktank og 3-kammer brønd. Ofte afhænger regler af hvilken kommune, du har hus i og hvilket selskab, der håndterer din renovation.

Har du fx hus i et område dækket af SSAM, kan du kan via deres hjemmeside sætte din affaldsafhentning på pause. Læs mere herom på ved at følge dette link.

Har du hus et andet sted i Sverige end i SSAM’s område, så prøv at finde tilsvarende information om dit renovationsselskab på deres hjemmeside eller tag kontakt til dem pr. telefon

Har du andre spørgsmål vedrørende renovation/affaldsafhentning, kan du ringe til Danske Torpare på 39 29 52 82 eller skrive til mail@torpare.dk

Hvordan overdrager jeg eller skifter navn på medlemskabet?

Navneskift på medlemskabet kan f.eks. foretages i tilfælde af dødsfald eller anden overdragelse af huset såvel som medlemskab af Danske Torpare til et familiemedlem.

Log på din medlemsprofil/konto gennem vores hjemmeside www.torpare.dk  , i øverste højre hjørne ved at klikke på ’’Log ind’’. Fyld dit medlemsnummer eller din emailadresse ud som brugernavn, herefter dit password og klik ’log ind’.

Så skal du klikke på ’min profil’. Her kan du angive nyt navn, kontaktdetaljer, adresser, m.m. Klik på det emne, du gerne vil redigere, for eksempel ’’navn’’. Klik på ’’Rediger’’, indtast dine nye detaljer og afslut ved at klikke på ’’gem’’.

Overdrages medlemsskabet. så husk også at ændre kontaktdetaljer m.m., samt opdatere PBS aftalen, hvis dit kontingent betales via betalingsservice. 

Tilmelding til Betalingsservice/PBS

Er du i tvivl om du er tilmeldt Betalingsservice/PBS eller ej, kan du få det bekræftet via din netbank eller ved at kontakte din bank.

Hvis du ønsker at tilmelde dig Betalingsservice/PBS, kan du finde Danske Torpares bankoplysninger her og dernæst tilmelde dig Betalingsservice/PBS i din netbank.

Hvordan melder jeg mig ud af Danske Torpare?

Skriv til mail@torpare.dk eller ring til Danske Torpare på 39 29 52 82 og meddel, at du ønsker at melde dig ud af foreningen. Oplys venligst også om årsagen til, at du ønsker at melde dig ud.

Dit medlemskab betales et år ad gangen og ønsker du at melde dig ud, afmeldes medlemskabet inden inden udgangen af det indeværende medlemsår.

Medlemsåret 2021-2022 slutter d. 31. oktober 2022.
Medlemsåret 2023 slutter d. 31. december 2023.

Fandt du ikke svaret på dit spørgsmål? Kontakt sekretariatet, hvor vi er flere medarbejdere og frivillige til at besvare din henvendelse.

print
X
×
Bliv medlem
Shop
Videnscenter
Aktiviteter